2009 m. kovo 21 d., šeštadienis

Vainikas su pesto

Lauktuvių būna įvairių. Raudonkepuraitė nešė pyragėlius, po vestuvių duoda gabalą torto. Jei prieš penkioliką metų kas nors man būtų pasakęs, kad į svečius nešiu duoną, tikrai nustebčiau. Dar labiau nustebau, kai ši duona labai patiko mano dukrai. Aiškų, matnakašą ji gali valgyti vietoje pyragaičio, bet kad mano išranki panelė nepabūgo tokio specifinio dalyko, kaip pesto - man tai buvo staigmena. O ir šiandien svečiuose irgi susilaukiau komplimentų ir iš vyresnių ir iš jaunesnių.



25 g šviežių mielių
400 ml šilto vandens
1 šaukštas cukraus
1 šaukštas druskos
600 g miltų
2 šaukštai alyvuogių aliejaus
3 - 4 šaukštai pesto padažo
1 šaukštas aliejaus vainiko formavimui

Mieles ir cukrų ištirpinti šiltame vandenyje, įberti šaukštą miltų ir palaikyti 10 - 15 minučių, kol ant paviršiaus susidarys putos. Likusius miltus ir druską suberti į mielių tirpalą. Užminkyti tešlą, pabaigoje supilti aliejų, ir dar truputį paminkyti. Tešla turi būti minkšta bet nelipni. Palikti tešlą augti maždaug 30 minučių, paminkyti ir palikti vėl augti 30 - 40 minučių. Skardą užkloti kepimo popieriumi, jį patepti aliejumi. Tešlą padalinti į dvi dalis. Kiekvieną rankomis ištempti į stačiakampį ~30 x 40 cm. Stačiakampį patepti pesto, suvynioti ilgąjį vyniotinį, užspausti sujungimo siūlę ir sujungti į žiedą. Peiliu įpjauti bandeles. Kiekvieną truputį pasukti taip, kad pjūvis būtų viršuje. Palikti augti. Kepti ~ 30-35 minutes iki 200C įkaitintoje orkaitėje. (Aš šiandien kiek perkepiau....:/) Įšimti iš orkaitės, pašlakstyti vandeniu ir aušinti ant grotelių :)