2011 m. gegužės 24 d., antradienis

Vanilinis keksas su kakava


Paskutiniu metu nemažai kepiau - tai keksiukai, tai keksai, tai dovanų, tai svečiams, tai mums su dukra pasmaguriauti. O dar visiškame ceintnote. Tad svarbiausios sąlygos kepiniams man buvo - paprasta ir greita. Šitą keksą radau pas Vitoriją Saldžiajame pasaulyje, jis mane sužavėjo būtent paprastumu ir dviejų mano mėgiamų produktų buvimu - vanilės ir kakavos. Rezultatas buvo puikus. Net ir keičiant kaikuriuos produktus. Rytoj turėsiu ką vaišinti, tad šiandien keksas jau kepa...

3 kiaušiniai
200 ml cukraus
1 šaukštelis vanilės ekstrakto
375 ml grietinėlės
500 ml miltų
2 šaukšteliai kepimo miltelių

Įdarui panaudojau tamsią kakavą. Nors originaliame recepte nurodyta Nesquik kakava, bet man ryškiai per saldu.

Orkaitę įkaitinti iki 170 °C. Trumpose keksinėse formose (po 20 cm) gaunasi arba du žemi keksai arba vienas aukštas. Manyčiau, kad optimaliausias variantas - 30 cm ilgio forma, bet aš tokios dabar neturiu ir niekaip neprisiruošiu nusipirkti :) Tad kepiau ir du žemus (kai reikėj dovanų įduoti) ir kepiau aukštą keksą. Tad pasirinktą formą iškloti kepimo popieriumi.

O dabar pats malonumas - tiesiog viską, išskyrus kakavą sumaišyti. Dalį tešlos supilti į formą, ant viršaus užberti dosnų sluoksnį kakavos, supilti likusią tešlą, truputį pamaišyti mediniu pagaliuku, kad susidarytų raštai ir pašauti keksą į orkaitę. Kepti apie 45 minutes, patikrinti mediniu pagaliuku. Recepte dar patariama pasigaminti šokoladinį glajų, bet tiesiog nespėju :) pasigaminsiu gal šiandien :)

12 komentarų:

Indrė rašė...

Palikai "2 чайные ложки разрыхлителя" :) būčiau šiandien keksą bandžius, bet tokių kiekių grietinėlės pas mane neužsilaiko...

Elžbieta rašė...

Indrė, ne, čia tu priburei su tais paliktais šaukšteliais :) aš nepalikau :DDDD (juokauju aišku, tikrai nepastebėjau, ačiū, kad pasakei :)

O vienam mažam keksui tau grietinėlės užtenka? O žinok, aš kartą jį kepiau su pienu ir aliejumi.... buvo 150 ml pieno ir 50 ml aliejau. Labai gerai buvo :)

Jūratė rašė...

O tai taip imti visus produktus ir sumaišyti? Nereikia iš pradžių bent skystų suplakti, o po to miltus suberti? Jei nereikia, tai aš galiu irgi labai greit pamėgti šitą keksą. :)))

Vilma rašė...

Ir vėl kažkas paprasto ir gardaus :)
O tai čia 150 ml. pieno ir 50 ml. aliejaus kartą kepdama dėjai vietoj 375 ml. grietinėlės? Ar grietinėlės papildomai dėti iki reikiamo tūrio?

Elžbieta rašė...

Jūratė, aga, tiesiog sumaišyti. Bet ta tvarka, kaip nurodyta produktų sąraše :) Tai jei iš karto reikia skystus sumaišyti, tai jau nebemėgsi šito kekso, a ne? :P

Vilma, as keičiau grietinėlę pienu ir aliejumi bet darant pusę normos - t.y. mažiuką keksą. Visos porcijos neišdrįsau taip daryti :)

Jūratė rašė...

Elžbieta, ahahaha... :))) Gerai ten suvėliau su tais maišymais. :))) Bet dabar jau nesvarbu, nes vis tiek mėgsiu. Tik reikia išbandyt pirmiausia. :)

gintariia rašė...

o kiek tas dosniai kakavos? sauksta, du, tris???:)bijau keksa pagadint, noriu rytoj issikept.

Elžbieta rašė...

gintariia, aš bėriau šaukštą į formą.(per sietelį, kad nebūtų sušokus ta kakava) Naudojau labai tamsią kakavą. Buvo labai skanu :)

gintariia rašė...

o kiek kepete laiko vienoje skardoje? man po 45min dar kose vidury

Elžbieta rašė...

gintariia, aišku, jau vėlai, bet... kaip keksas pasisekė? kepimą vis dėlto reikėtų pagal savę reguliuoti, nes orkaitės skirtingos... o ir formos irgi...

gintariia rašė...

viskas isejo puikiai:) iskepe:) o dabar darysiu su pienu ir aliejum:) nes grietineles neturiu:)

Elžbieta rašė...

gintariia, super, labai dziaugiuosi, kad isejo :) turetu ir su pienu iseiti kuo puikiausiai :)