2009 m. vasario 3 d., antradienis

Plikyti pyragaičiai su plikytu kremu

Plikyti pyragaičiai... skanučiai, efektingi, puiki medžiaga virtuvinei kūrybai, o, kas svarbiausia - paprastai gaminami. Todėl kepu juos dažnai, be to esu plikytos tešlos fanatė. Amerikos neatrasiu, manau, kad tai populiarus kepinys ir daugelis žino receptą. Net ir žinoti jo nereikia, svarbu žinoti proporcijas - 2 : 1 : 1 (skystis, riebalai, miltai) Dar apie "plikytus" niuansus galima paskaityti alfa.lt ir alfa.lt
Tešlai:
200 ml vandens
100 g miltų
100 g sviesto
3–4 kiaušiniai
½ arb. šaukštelio druskos
Kremui:
500 ml pieno
5 tryniai
5 šaukštai cukraus
2 kupini šaukštai krakmolo
50 g sviesto
Vanilės, citrinos sulčių... etc. pagal skonį :)
Vandenį su sviestu ir druska užvirinti, suberti miltus ir intensyviai išmaišyti. 3 – 4 minutes paaušinti ir po vieną mušti kiaušinius, nuolat maišant. Maišyti geriau mediniu šaukštu arba maišytuvu lėtais apsisukimais, svarbu neplakti. Gaminius spausti per konditerinį maišelį arba formuoti šaukštu. Priklausomai nuo dydžio gaminiai kepami 200 – 220 C temperatūroje, po to kai susidaro plutelė, temperatūra mažinama ir baigiama kepti 170 – 180 C temperatūroje.
Kremui išsukti trynius su cukrumi ir krakmolu,  maišant užpilti verdančiu pienu ir kaitinti ant mažos ugnies nuolat maišant, kol masė sutirštės. Neperkaitinti, nes, priešingai, nei su miltais, kremas su krakmolu (beje, tas pats liečia ir kisielių) ilgiau pakaitinus, suskystės. Nukaisti nuo ugnies, įdėti sviesto ir išmaišyti. Uždengti kremą plėvele (tiesiog padėti ant paviršiaus) ir ataušinti.

Ataušusiu kremu įdaryti pyragaičius. Pyragaičius papuošti šokoladiniu glajumi. Aš dar pabarsčiau valgomu auksu... :)

30 komentarų:

Puanc rašė...

Taip pat esu plikytos tešlos gerbėja. Puikūs pyragėliai! Ir įdomus dekoras. Liuks!

rūtuliukas rašė...

ojei kaip gražiai ir skaniai atrodo :) aš taip pat mėgstu tokius kepinius. Ne patys mėgstamiausi, bet mėgstu. O va gimtadieniai artėja visokie, bandysiu šitą. Ačiū už idėją.

Elžbieta rašė...

O, buriamės į plikytą klubą :) Manau, tikrai bus dar ir kitų gerbėjų :)Ačiū labai :) Jie ir skanučiai buvo :)

Elžbieta rašė...

to rūtuliukas
Ačiū ir Tau :) dar viena "plikyta" mėgėja :) Siūlau išsikepti daugiau pyragaičių (iš šitos porcijos man išeina apie 60 mažų pyragaičių ~ 2,5 cm skersmens)ir įdaryti juos ne tik saldžiais, bet ir pikantiškais įdarais :) Turiu nuotraukytę irgi plikytų, bet su žuvies įdaru, tai gal dar šią savaitę įdėsiu :)
Labai gerai "eina" svečiuose :)

Vilma rašė...

Eklerus tiesiog dievinu! Dar nuo tų laikų, kai nemokėjau kiaušinio iškepti, pirkdavau juos IKI parduotuvėje - baisiai gerą konditerijos skyrių turėjo IKI netoli tėvų namų. Bet pati esu kepusi tik vieną kartą prieš 100 metų. Pamenu buvo vasara, aš iškepiau tokių vykusių eklerų, nes laukiau svečių, varškės įdarą padariau ir palikau per naktį virtuvėje, o jie ėmė nuo karščio ir... surūgo! Taip apmaudu buvo. O dabar nuostabius eklerus kepa mano draugė, tad aš ir principo jų negaminu, kad tos retos progos, kai ji juos kepa, būtų ypatingos. :)
Beje, gal kas turi gerą Flan'o receptą? Juos irgi dievinu... :P

Anonimiškas rašė...

Gal ir kvailas klausimas, bet... nesenai įsigijau elektrinę orkaitę, tai dar iki galo neperpratau jos naudojimo subtilybių. Koks kaitinimas turi būt įjungtas, iį viršaus ir apačios, tik viršaus ar tik apačios? Būčiau bais dėkinga, už atsakymą.
Monika

Elžbieta rašė...

Gaila surūgusių pyragaičių :) Beje, su varškės kremu - tai firminiai latviški pyragaičiai - "Vec Riga". Labai-labai skanučiai :) Vilma, kaip aš tave suprantu, kai nors kažką norisi palikti ypatingoms progoms...:) O ką tu turi omeny, rašydama flan? - atvirą pyragą su pieniniu įdaru ir karamėle ar desertą su karamėle? Ar kokias kitokias variacijas? :)

Elžbieta rašė...

Monikute, net nežinau, ką tau patarti... (su elektrinėm orkaitėm neprisimenu, kada turėjau ką nors bendro :)))) pas mane dujinė. Pagal taisykles turėtų būti iš viršaus ir iš apačios, realiai gali būti tik apačia. Gal reiktų pabandyti? Plikyta tešla gali pastovėti - tiesiog pabandyk kelis pyragaičius išsikepti vienaip, kelis - kitaip... Kiekvieną orkaitę reikia prijaukinti :) Aš savo naują jaukinau apie pusmetį :))))) Kol viską išbandžiau....
Padėjau, ar ne? :)))))) nepyk :)

Vilma rašė...

Turiu omenyje pyragą su nuostabiai skaniu įdaru. :) (Irgi IKI parduotuvėse būdavo, kitur neteko matyti)

Elžbieta rašė...

Supratau :) Išverčiau savo knygas, radau anglišką flaną ir su obuoliais... bet viskas prancūzų kalba, aš kažkaip su ja nedraugauju... IKI irgi turėtų būti prancūziškas receptas, pagal kilmę priklauso :)))

rūtuliukas rašė...

Gaminam ne per seniausiai šitą variantą. Pavyko nuostabiai. Ačiū už receptą!

Elžbieta rašė...

rūtuliuk, ačiū, Tau brangioji už gerus žodžius. Man labai - labai - labai malonu, kad pavyko ir patiko :)

Anonimiškas rašė...

Aš irgi prisidedu prie dėkojančiųjų už receptą. Ir dar nekukliai pasiteirausiu: gal yra koks nors kitas plikyto kremo receptas? Parduotuvėse jis būna visai kitoks. Negi dėl visokių konservantų ir kt. nesąmonių.. :)?

Elžbieta rašė...

To Anonimiškas:
Malonu, kad receptas patiko :)
a) aišku, yra :) paprasčiausiai galima krakmolą pakeisti miltais ir bus visisškai kitoks skonis :)
b) deja, tai, kas yra parduotuvėse dažniausiai yra gaminama iš kremo miltelių ir pieno.

Anonimiškas rašė...

Na aš kaip visuomet valgau plikytus blynus. Jie aišku labai skanūs, bet manęs tai visai neguodžia. Beveik visuomet taip būna, išsikelia labai gražiai, o paskui kažkuriuo momentu sukrinta. Anksčiau kaltindavau seną dujinę orkaitę, neva joje blogai kaista ir t.t. Gal, per anksti sumažinu orkaitės temperatūrą???
Monika

Elžbieta rašė...

Monika, pabandyk sumažinti t-rą tik tada, kai pyragaičiai švelniai apskrus :) Man atrodo, kad čia reikalas kepime...

Rita rašė...

Laba, kažkas nepavyko su plikytu kremu :( Pienas susitraukė ir kremas - "suvarškėjo". Gal kokių patarimų būtų?

Anonimiškas rašė...

Ačiū už receptuką. Tai mano atradimas, kuriuo esu labai patenkinta.
Niekad nebandžiau pati kepti plikytų pyragaičių su plikytu kremu. O va pavyko iš karto.
Dar kartą dėkui.

Elžbieta rašė...

Rita :) tai čia pieno kaltė. Kiek parūgęs buvo. Vasarą taip pasitaiko, deja... šiaip netūrėtų suvarškėti :) patarimas tik vienas - kitą pieną naudoti )

to Anonimiškas :) smagu :) ir aš džiaugiuosi )

Elija rašė...

nepavyko kremas... kodėl nesutirštėjo? gavosi kaip padažas, o ne kremas

Elija rašė...

tai supyliau tą padažą į pyragelius su konditeriniu švirkštu, aišku varvėjo per visokias skylutes, bet suvalgėm. Kaitinau ilgokai sakyčiau, bet netirštėjo, bandysiu su daugiau krakmolo, turėtų būt gerai. Esu dariusi vanilinį padažą pagal tokį pat receptą, tik be krakmolo, čia gavosi kažkas panašaus

Elžbieta rašė...

Elija, supratau... gal kitąkart tiesiog krakmolą pakeisk miltais, bent dalį. Šiaip man atrodo, kad krakmolas priduoda tokios šilkinės tekstūros, todėl man labiau patinka su krakmolu, nei su miltais :)Labai tikėtina, kad miltai sutirštins, o krakmolas sušvelnins - ir bus iškart du zuikiai pašauti :)

Elija rašė...

turbūt užknisau jau su tuo kremu, bet kokį vaidmenį vaidina sviestas? gal jis atvėsęs ir pastangrina tą kremą? iš naujo perskaičiau receptą ir prisiminiau, kad bekaitindama kol sutirštės, visai pamiršau, kad sviesto dar reikėjo pabaigoje...

Elžbieta rašė...

:) aišku, kad ne :) man kaip tik malonu būtent šitaip bendrauti, tai yra super! Ir jei bus dar klausimų, į kuriuos aš galėsiu atsakyti - su mielu noru tai padarysiu :)

Vėl gi sviestas dėl švelnumo ir solidumo :))) todėl jo ten nedaug ir yra. Nors plikytas kremas man vienas iš mėgstamiausių, bet be sviesto jis turi šiek tiek povandėnijusį skonį... taip apibūdinčiau :) Šiuo atveju kremo standumui jis nelabai turi įtakos :) daugiau skoniui ir tekstūrai :)

Indrė rašė...

Tiksliai laikiausi proporcijų ir gavosi padažas. Pienas Mū, sviestas tikras. Beatulios patarta pakaitinau antrą kartą ir pridėjau dar 4 šaukštus krakmolo. Tik tada sutraukė iki bent jau šaukštu kabinamos konsistensijos. O pyragėlius turbūt per didelius padariau, tai vidus žalias... Teks ryt perkepti.

Elžbieta rašė...

Indrė, dydis netutėtų turėti įtakos neiškepimui. Jei vidus lieka žalokas, tuomet patariama pyragaičius pradurti kokiu platesniu peiliu, arba net įpjauti ir padžiovinti orkaitėje. O dėl kremo, tai rytoj pati perbandysiu. Net susinervavau, kas ten blogai... Šiandien krakmolo namuose neturiu. Reikėjo ne krakmolo daugiau dėti, nes su 6 šaukštais turėtų gautis daugiau nei kisielius, o įdėti šaukštą miltų, galima pakepintų. To visai turėtų pakakti.

Elžbieta rašė...

Tikiuosi, malonusis anonimas perskaitė tai, kas jam buvo skirta, todėl visus su šia tema susijusius komentarus trinu. Ir trinsiu ateityje.

Anonimiškas rašė...

Deja, man kremas irgi nesigavo, gal kazkaip kitaip reikia paruosti ta krakmolo, cukraus kiausiniu mase. anksciau esu darius panasu, bet miltus ismaisiau atskirai su nedideliu kiekiu pieno, kiausinius su cukrumi ir viska uzpyliau pienu. gavosi super, o si karta nesigavo visai. piene plaukiojo krakmolo gumulai:(

Elžbieta rašė...

Anonimiskas, kas per smarkiai šliukštelėjote pieną ir dėl to nesigavo tolygiai išmaišyti? :)

Unknown rašė...

Na, merginos, beskaitant ir man sukilo fantazijos....darysiu ir as pagal Elzbietos receptuka....juk sventes jau ant nosies :)