2009 m. sausio 2 d., penktadienis

Buchteln


Pasakyti, kad šios bandelės skanios - reiškia nieko apie jas nepasakyti. Jos tiesiog dieviškos. Labai dažnai jas kepu. Prieš keturis metus suradau jų receptą rusiškame Good Cook forume ir nuo to laiko įsimylėjau. Šį receptą išvertė iš austrų konditerinės knygos ir patalpino kukinge Katarinka, nuo to laiko receptas sėkmingai migravo po visą kulinarinį runetą. Kur tik jo nebuvo.... Mano virtuvėje jis šauniai užsilaikė:)

125 ml šilto pieno
20 g šviežių mielių
50 g sviesto
~320 g miltų
50 g cukraus
4 tryniai
žiupsnelis druskos
1 citrinos nutrakuotas geltonasis žievelės sluoksnis
1 šaukštelis romo

Karamelei:
200 ml grietinėlės
30 g sviesto
50 g cukraus
Kiaušinio patepimui
Šiltame piene ištirpinti mieles ir šaukštelį cukraus, įberti šaukštą miltų, viską gerai išmaišyti ir palikti 15 minučių, kad ant paviršiaus susidarytų putos. Paplakti trynius su cukrumi, supilti į pieno ir mielių tirpalą, suberti miltus, druską, citrinos žievelę, supilti romą ir ištirpintą sviestą. Užminkyti tešlą ir palikti augti, kol tūris nepadidės dukart. Kepimo formą (20 x 30 cm) iškloti kepimo popieriumi, produktus skirtus karamelei sumaišyti (sviestą supjaustyti mažais gabalėliais) ir viską supilti į formą. Tešlą formuoti nedidelėmis apvaliomis bandelėmis, kurias sudėti į formą. Palikti 40 minučių augti. Prieš kepant patepti jas kiaušinio plakiniu. Kepti ~50 minučių 175 C.

33 komentarai:

Vita rašė...

mmmm... butinai reikes ismeginti :-)

Elžbieta rašė...

Šios bandelės tikrai vertos išmeginimo :) Sėkmės gaminant :)

RiMami rašė...

Tiesiog negaliu nepadėkoti už šias nuostabias bandeles:) Kepiau jau du kartus ir kepsiu jas dar ir dar - nepaprastai skanios, aromatingos ir labai labai labai purios :) Didžiulis ačiū už šį receptuką - šios bandelės man tikras atradimas :) Beje, esu dažnas svečias jūsų virtuvėlėj, nemažai receptukų išbandžiau dar iš SM laikų - kai kurie "apsigyveno" mano namuose visiems laikams:)

Elžbieta rašė...

Rima, malonu Tave čia matyti (juk buvome per Tu, ar ne? :) ) Ir labai džiaugiuosi, kad bandeles patiko. Pasikartosiu, jos tikrai to vertos, dabar, manau ir Tu su tuo sutiksi :) O man dar maloniau, kad mano receptai prigijo jūsų namuose :) Ačiū!!! :)

Vita rašė...

Noriu padekoti is karamelinio bandeliu pagrindo ideja!!! Ismeginau, labai skanu!!

Elžbieta rašė...

Vita, labai gerai! :) bandelės tikrai vertos "grieko", ar ne :) labai džiaugiuosi, kad patiko :)

Rima rašė...

Na Tavo :) temose SM niekada nesu rašius anksčiau, viską patyliukais skaitydavau ir gamindavau, buvau slapta tavo gerbėja tuo metu :) matyt, ne apie tą Rimą galvoji:) Bet iš mano "varpinės" žiūrint, atrodo, kad aš tave ir tavo receptukus seniai pažįstu ir kaip apsidžiaugiau vėl tave suradus :) Beje, prisipažinsiu, kad SM esu įdėjus keletą nuorodų į tavo puslapį ir į šias bandeles taip pat - tikiuosi, tu nieko prieš? Nu negaliu tylėti tokį skanėstą suradus :))) Ir vėl šias bandeles neužilgo kepsiu, nes dažnai darau beze ir čia nuostabus būdas skaniai sunaudot trynius :))) tuo pačiu palepinu šeimą neapsakomai skaniom bandelėm. Paskutinį kartą kepiau net iš 3-gubos normos :)))) Tikrai jos vertos "grieko" :)))

Elžbieta rašė...

Taigi taip ir išeina, kad mes visi kažkiek pažįstami čia, internete :) Labai džiaugiuosi, kad bandelės patinka Tau ir Tavo šeimai. Ir tikrai nepykstu, kad įdėjai nuorodą :) Juk tai yra normalu ir būtent taip, kaip ir turi būti :) Ačiū Tau ir kviečiu dar ir dar bandyti kažką, ne tik bandeles :)

Jurate rašė...

Vakar kepiau. Bet kaip privargau! Turbūt mano forma žemoka, tai vidury kepimo pradėjo karamelė taškytis ir bėgti, svilti, rūkti... :D Turėjau jungti orkaitę, traukti lauk, plauti, vėdinti...
Nepaisant to, iškepė ir gavosi laaaabai skanu. :) Minkštutėlės bandutės, skanus karameliukas. Nebegaliu įsivaizduoti, kaip būtų buvę, jei viskas būtų tvarkingai kepę nuo pradžios iki galo... :)
Tik dar klausimėlis. Kokio dydžio tos bandutės turėtų būti? Arba kiek maždaug jų turėtų gautis? Nes aš, spėju, per dideles padariau.

Elžbieta rašė...

Jūratė, pirmiausia, džiugu, kad bandelės patiko :) Gaila, kad karamėlė išsitaškė, toks skanumelis pradingo... o ir darbelio pridėjo :( Aš kepu arba stačiakampėje stiklinėje Pyrex formoje 20 x 30 cm (~5-6 cm aukščio) arba ovalioje formoje, kur plačiausios-ilgiausios vietos tokios pat. Stačiakampėje formoje man gaunasi maždaug 24 bandelės. Jos tikrai nedidukės. Ovalioje formoje ~ 20, didesnės ir aukštesnės išauga (viskas priklauso nuo poreikio - jei daugiau žmonių valgys, darau mažesnes :)))))

Jurate rašė...

Aha, vadinasi, padariau milžiniškas bandeles. :D Ir reiks įsigyti tinkamesnę formą, nes aš irgi turiu Pyrex, tik mažesnę, tad kepiau apvalioje, bet ji žemesnė...

Elžbieta rašė...

Manau šios bandelės vertos pastangų :)
Beje, aš įdedu didelį gabalą kepimo popieriaus, papildomus kraštus padaro, tad jis irgi apsaugo nuo ištaškėjimo. Formos kraštų aukštis tada ne tiek svarbu (aišku, 1 - 2 cm tikrai netinka...) bet, atrodo, pyrexinės formos maždaug vienodos :)
Popieriaus pas mane tiek, kad pažvelgus pro orkaitės langą, bandelių beveik nesimato, popierinė "apykaklė" tik tai :)

Jurate rašė...

O aš į tą apvalią išvis netiesiau popieriaus, nes jos skersmuo 28 cm, tai kraštams būtų vos užtekę. Be to, stora keptuvė, neprisvylanti, pamaniau, kad apsieis. Neapsiėjo. :D
Na, bet kitą kartą žinosiu. O kitas kartas tikrai bus. ;)
Ačiū.

Elžbieta rašė...

Tai puiku :) o aš visuomet dedu kepimo popieriaus... be jo - kaip be rankų :) Nesvarbu, ką kepčiau.

Anonimiškas rašė...

o kokius miltus naudoti? 550D ?

Elžbieta rašė...

Galima 550 D, o galima pusę pakeisti 405.

Letune rašė...

Ar karamelė neprilimpa prie popieriaus ir leidžia atskirti iškepusias bandeles?

Elžbieta rašė...

Letunė, karamėlė būna tokia šlapia, kaip padažas :) tikrai nelipni )

Anonimiškas rašė...

Elžbieta, man bandelės jau buvo iškepusios po 30 min, o ta karamelė buvo dar nesusikaramelizavusi. Kepant ilgiau, padažas karamelizuojasi, tačiau bandelės perkepa. Gal nereikia tiesti kepimo popieriaus į dugną?
Natalija

E rašė...

Laba,
aisku, jei kuri is keousiu sias bandeles pamatysit mano klausima, buc dekinga uz skubu atsakyma - mieles uzmaisytos :)
del KARAMELES. O produktus ka, neistirpintus, tiesiog siaip sumesti ant kepimo popieriaus apacios? ir ant tos "slapios" mases deti tesla? Teisingai supratau?
ar vis del to sviesta istirpinti grietineleje ir tada pilti? nesulauksiu greitosios pagalbos, tai kepsiu kap supratau :)

Elžbieta rašė...

Sviestu ištepkite formą (arba popierių ant kurio kepsite) ir ant viršaus supilkite grietinėlę sumaišytą su cukrumi :)

Markeris rašė...

Aciu :)
einu :)

Vita rašė...

Šią gražią ir speiguotą dieną taip užsimaniau senai valgytų bandelių, tad mašinka jau darbuojasi prie tešlos :-)

Elžbieta rašė...

Vita, na, ir kaip mašinka pasidarbavo? Kaip bandelės? :)

Vita rašė...

Gi gerai! Ir man buvo gerai! Ir kaimynam gerai!

Elžbieta rašė...

Vita, žinok, ir man gerai! Super :)

Vilma rašė...

Nuostabios bandelės! Panašu, kad bus mano mėgstamiausios :)

Lilija rašė...

Sveiki o bandeles kildinimui deti i ta pacia forma kur ruosiama karamele, ar atskirai?

Elžbieta rašė...

Lilija, taip, supilti grietinėlę su cukrumi, o po to "į balutę" dėti bandeles :)

Lilija rašė...

Isttiesu dievisko skonio, tiesiog zodziu truksta. Dekoju uz si receptuka, mano virtuveje jis taip pat ilgam uzsilaikys :)

Jurga rašė...

Negaliu neisbandyt siu bandeliu (kaip ir daugelio Elzbietos receptu). Ar galiu sviezias mieles pakeist sausomis? Jei taip, tai kokiu santykiu? Aciu. Nekantrauju :)

djurdjevak rašė...

O kuo būtų galima pakeisti romą? Gal brendžiu?

Elžbieta rašė...

Lilija, kaip šaunu :) jos iš tiesų to vertos - sena austrų klasika

Jurga, puiku :) turėtų užtekti pusės pakelio mielių (jei pakelis 11 g)

djurdjevak, taip, galima pakeisti brendžiu, o galima iš viso atsisakyti alkoholio - kaip patogiau :)