2009 m. kovo 19 d., ketvirtadienis

Nesilpnų nervų savininkams. Želė šokolade


Kaip ir minėjau. Teko pažaisti. Bet vienbalsiai nusprendėme, kad verta. Galbūt kitąkart darysiu kaip normalius saldainius, t.y. užpylant šokoladu formelėse, bet meno (art :) ) atžvilgiu tokie nelygus saldainiai man gražesni :))) Ką aš galiu su savimi padaryti, jei penkis kartus sudedama du ir du gausiu penkis skirtingus rezultatus.

Želė pagaminau daugiau, nes žaisti su 200 ml tirpalo tikrai nenorėjau :)

10 g želatinos
400 ml apelsinų sulčių
1 šaukštas cukraus
1 šaukštas citrinos sulčių

10 g želatinos
50 ml vandens
350 ml pieno
1 šaukštas cukraus
1/2 vanilės ankšties

200 g šokolado

Apelsininiam sluoksniui želatiną užpilti sultimis, išbrinkinti ir ištirpinti. Supilti citrinos sultis ir cukrų pagal skonį.

Pieniniam sluoksniui želatiną užpilti vandeniu. Palikti išbrinkti. Vanilės ankštį įpjauti ir bukuoju peilio galu išskobti vidų. Išgramdytas sėklytes sudėti į pieną, taip pat sudėti cukrų ir viską užvirinti. Karštuoju pienu užpilti želatiną ir gerai išmaišyti, kol ji ištirps.

Į metalinę formą (pas mane apvali, 18 cm skersmens) paeiliui pilti vienodą kiekį tirpalų (aš naudojau metalinę matuoklę 80 ml). Kai sustings, žele supjaustyti peiliu nedideliais kubeliais arba išspausti aukštomis formelėmis. Šokoladą ištirpinti, ataušinti tiek, kad neištirpintų želė. Į šokoladą dėti želė gabaliukus, iš visų pusių apipilti šokoladu ir palikti sustingti. Aš tai dariau mažomis fondiu šakutėmis ir ant jų stingdžiau saldainius.
P.S. O kad dar "krūčiau" būtų, galima apibarstyti valgomuoju auksu :P


14 komentarų:

Bri rašė...

O-H-O, čia tai geras, bet tikrai kantrybės reikia, tik tikiu, kad beprotiškai skanu... :)

rusvaplaukė rašė...

jo... čia tai tikrai kantrybės reikėtų. bet atrodo nuostabiai.

Forelle rašė...

Atrodo nepakartojamai! Aš tiek kantrybės tikrai neturėčiau

Puanc rašė...

Gražumėlis, skanumėlis.

Vilma rašė...

Elžbieta, nieko nereikia su savim daryti, jei nesigauna 2 plius 2 sudėti - tik džiaugtis, kad turi tokį gamtos dovanotą talentą ir jį teisingai naudoti. ;) Tu esi mano konditerijos guru! :)

Elžbieta rašė...

Oj, Bri, rusvaplaukė, Forelle, Puanc, Vilma, ačiū jums labai :) apipylėte mane komplimentais :) o aš apgavau.... čia darbo nedaug, ir kantrybės nelabai reikia. Sluoksniukai - tai elementaru, tik taip atrodo, kad sudėtinga. O sudėtingiausia man buvo perpjauti saldainį, kad matytųsi, kas yra viduje. Šokolado storas sluoksnis, nes plonai želė neapvilksi... kiek saldainių prigadinau pjaudama... jiech... ir tai nesigavo taip, kaip norėjau :(

Agne rašė...

Gražūs saldainiai :) Reiks ir man kada savo firminę želė pabandyti taip apvilkti... Mėgstu ir aš sluoksniukais pažaisti. Tik man kita problema būna: kaip nepamiršti kitą sluoksnį užpilti, jei pili jų net kelioliką kartais...

Elžbieta rašė...

Agne, ačiū :) O kokia ta firminė želė, ar galima būtų pasmalsauti? :) nes aš tai kiek "nukvakus" želė pagrindu :))))
Beje, nervų reikia būtent apvilkimui, nes šokoladas vis nori pabėgti ir ne ten sustingti :))))

Vilma rašė...

O jei tuos žele gabaliukus prieš "aprengiant" šokoladu, pabarstyti cukraus pudra? Aš čia mąstau tuo principu, kad paniruojant karbonadą kiaušinis geriau laikosi ant miltų, bet tai nebūtinai turi būti susiję :)))

Elžbieta rašė...

Vilma, ir aš taip galvojau, nors turėjau abejonių. Ir, deja, šios abejonės pasitvirtino. Želė perdaug šlapia, su c.pudra pasidaro toks kaip silpnas glajukas ir šokoladas visiškai nesilaiko. O dar c.pudra labai noriai krito į šokoladą ir tai man irgi nepatiko :)

Irma rašė...

Fantastiškai atrodo!

Elžbieta rašė...

Irma, ačiū :)

IRRI style rašė...

Nerealus pavadinimas! gerai dar, kad maniškis neužmatė, nes tada būčiau prie puodų pastatyta (jo mėgstamiausi želiniai saldainiai) .... :) na čia tai mistika, kaip galima tokį skanumyną padaryti.

Elžbieta rašė...

Ne mistika, ne mistika :))) labai netgi galima... juolab turint tokias rankas, kap Tavo :) (nieko, kad per Tu? :) )