2009 m. kovo 12 d., ketvirtadienis

Sūdytos citrinos pagal Claudia Roden

Keisčiau gali būti tik juodos citrinos... bet juodųjų citrinų pagaminti dar nepribrendau. Nesakysiu, kad šias citrinas galima priskirti sveikam maitinimuisi. Neturėjau savo išaugintų, neturėjau citrinų išaugusiu po marokietiška saule, todėl buvo daug abejonių, ar verta jas gaminti, bet smalsumas nugalėjo. Juolab pasinaudojus dosniais Lietuvos prekybos centrų akcijiniais pasiūlymais.

Taigi sūdytos citrinos mane kuteno jau seniai, nuo to laiko, kai jas paragavau pirmąkart. Keista buvo valgyti tik žieveles, bet tai tik iš pradžių, kol skonio receptoriai nenugalėjo mąstymo stereotipų :) Aišku, valgyti žievelės per stipriai pasakyta, jos veikiau yra pikantišku priedu, nei maistu; bet labai-labai maloniu ir pikantišku priedu :)

Teisingoms sūdytoms citrinoms pagaminti reikia ne mažiau mėnesio, bet didžioji Claudia Roden savo knygose siūlo kiek kitokį būdą.

6 citrinos
6 šaukštai jūros druskos
vanduo
aliejus

Citrinas kruopščiai nuplauti ir įpjauti į 4 segmentus (Claudia Roden siūlo į 8 dalis. Aš taip ir supjausčiau, bet aiškiai susismulkinau. Stambesni gabaliukai geriau... IMHO). Citrinas sudėti į puodą, suberti druską, užpilti vandeniu taip, kad apsemtų, uždengti lėkštute, kad citrinos nekiltų į paviršių ir virti ant silpnos ugnies apie 20-25 minutes, kol žievelė suminkštės. Karštas citrinas sudėti į švarų stiklainį ir užpilti aliejumi. Palikti šaldytuve. Po 3 - 4 dienų galima valgyti :)

7 komentarai:

Beata Nicholson rašė...

wow super! as tik pirktines esu valgiusi labai gerai tinka prie visokiu rytietishku patiekalu, ...Shaunuole Elzbieta!!! as bijau isivaizduoti kaip atrodo Tavo kamara turbut lentynos luzta nuo gerybiu:)))

Zaulia rašė...

atrodo fantastiškai ir kažkuo primena draugės sūdytas raudonas vynuoges (tiesa, ten actinis-druskinis marinatas), ideali užkandėlė prie mėsų....ir patenkinkite mūsų smalsumą:
juodos citrinos?..

Elžbieta rašė...

Beata, ačiū Tau labai :) Ir šios yra labai skanios, prie progos viščiuką esu suplanavusi su jomis pagaminti, bet dabar mano planai ne visuomet nuo manęs priklauso :( bet pasistengsiu artimiausiu laiku. Turiu dar stiklainuką sūdytų tradiciniu būdu, tad po kelių savaičių palyginsiu :)) beje, iš kur žinai, kad pas mane prieš du metus visas vasaros darbas pradingo sulūžus lentynoms? :))) apie 250 stiklainių..... :)

Zaulia, ačiū :) gal primena tokiu netradiciškumu? :) Juodos citrinos - tai virtos žaliosios citrinos, o vėliau džiovinamos saulėje. Tada jos pasidaro juodomis :) kitaip vadinamos loomi. Vartojamos Persijos, Irako, Kuweito virtuvėse :)

Egle rašė...

Apie juodas citrinas nesu girdėjusi, o va šias tai knieti irgi jau senokai išbandyti, kažkur iš interneto platybių turiu išsitraukus receptą. Tik vis abejoju ar nereikės lauk išmesti, nes nesu ragavusi..

Elžbieta rašė...

Eglė, kol neparagausi - nesužinosi :) Tai nėra maistas tiesiogine prasme, tai labiau kaip alyvuogės - toks pikantiškas priedas. Daug nesuvalgysi. Man labai patinka kuskusas su sūdytomis citrinomis ir mėtomis, man patinka vištienos troškinys su citrinomis (aišku, jų ten labai nedaug reikia.) Man asmeniškai labai skanu. Bet aš esu arabų ir Šiaurės Afrikos virtuvių fanatė... Tai tiesiog ir nežinau, ką Tau patarti :) Gal palauk, kol paragausiu tradiciniu būdu sūdytų? ar ten jau raugintų? :) Arba daryk 1 - 2 citrinas :)

Egle rašė...

Aš palauksiu, kol šitos bus išbandytos ir aprašytos, o tada jau bus drąsiau :)

Tiesa, turiu klausimą ne į temą - kuo galėčiau pakeisti 48% riebumo grietinėlę? nes riebiausia, koią mačiau buvo 36% riebumo. Receptą nusižiūrėjau čia
http://thestonesoup.com/blog/2009/03/easy-peasy/

Elžbieta rašė...

Šitos man labai gerai tiko šiandien prie keptos žuvies. Bet nuotraukos buvo tokios tragiškos, kad viską net ištryniau, kad akių "nemozolytų". Bet skanu buvo - labai. Net mano išranki mažoji pasake: neblogai, neblogai :)))) Dariau marinadą su citrinų gabaliukais, kalendromis, paprika ir medumi. pabandysiu kitokią žuvį taip pat užmarinuoti, gal tada pavyks nufotografuoti :)

Manau, ledai Tau kuo puikiausiai išeis ir su 36 proc. Bet aš gal truputuką maskarponės įdėčiau? net nežinau. Kažkada rusų forume panos rašė, kad garino grietinėlę, tada ji buvo riebesnė. Kol nepabandysi - nesužinosi :)