2009 m. vasario 7 d., šeštadienis

AEBLESKIVER, tradicinės daniškos spurgos


Skanumėlis :) Mano mažoji gali valgyti juos tiek, kiek kepu... todėl bandome tartis, kad ji vis dėlto spaustų ant stabdžių :) Šioms spurgoms kepti reikalinga speciali keptuvė. Jos būna arba elektrinės arba dedamos ant dujinės. Savąją (elektrinę) gavau dovanų nuo danų. Iš karto ekploatavau ją be gailesčio, bet su laiku ji iškleliavo į retai naudojamų rakandų dėžę ir ištraukiama ji būdavo tik retkarčiais. prisiminti tai, kad ją turiu man padėjo Skandinaviškos virtuvės patiekalų savaitė, surengta lenkiškame forume CinCin.
Šios spurgos dažniausiai kepamos su kepimo milteliais arba soda, mielinės spurgos kepamos rečiau. Kepant kartais į jas įdedamas gabalėlis obuolio. Patiekiamos jos yra su uogienėmis, medumi, vaisių ir uogų arba sviesto padažais, barstomos cukraus pudra. Mes šiandien valgėme su šaldytomis trintomis braškėmis :)
25 g šviežių mielių
50 ml šilto vandens
1 šaukštas cukraus
2 kiaušiniai
50 g sviesto
500 ml šilto pieno
500 ml miltų
šaukštelis tarkuotos citrinos žievelės
Mieles ištrinti su cukrumi ir užpilti šiltu vandeniu. Palikti 20 minučių. Po to supilti likusius produktus (sviestą ištirpinti) ir užmaišyti skystą tešlą. Kildinti 40 - 45 minutes. Spurgas kepti vadovaujantis šiomis instrukcijomis .

32 komentarai:

margot rašė...

Elu ,ty zobacz co się przez te paczki na forum dzieje ,epidemia choroby :D na patelnie

Egle rašė...

Gražuoliai tavo aebleskiver. Šiandien mano mielinis bandymas su Berliner spurgom gavosi visiškas šnipštas ir fiasko... o gaila ;)

Vilma rašė...

Atrodo tai žiauriai fainai! :) Įdomu, jų skonis kaip mielinių blynų tik forma daug patrauklesnė, ar ir skonis kitoks?

Elžbieta rašė...

margot :P jestem dobrym bakcylem :))))

Egle, ačiū :) O kas neišėjo su Tavo spurgomis? Kokios bėdos, gal pavyks išsiasiškinti, kame reikalas? :)

Vilma :) ačiū :) Žinok, jų skonis yra kitoks, nei blynų, kitoks, nei virtų riebaluose spurgų. Gal panašesnis į bandeles. Šviežios - mmmmm :) dar su braškėm... toks originalus skonis :)

Vilma rašė...

Nu dabar aš naktį negalėsiu miegoti... :D Ar LT įmanoma tą keptuvę nusipirkti? :)

Elžbieta rašė...

:))))) Pasirodo ir čia "zaraza" plinta :))) nežinau, ar galima gauti. Gal turi pažįstamų Danijoje? Gal kur nors internete galima užsakyti? Panos iš lenkiško forumo sakė, kad Varšuvoje galima nusipirkti. Dabar jos rengiasi užsakymams :)))

Egle rašė...

Vilma, tokias keptuves kiek žinau pardavinėjo TopShop ;) bet dabar permečiau akim jų asortimentą, tai nėra. Bet tikrai sukdavosi jų reklama per TV. Tik nežinau ar rizikuočiau iš ten pirkti. O šiaip tai iš amazon arba ebay laisvai gali parsisiųsti.

Elžbieta, esmė tikriausiai tame, kad keičiau šviežias mieles sausomis, ko daryti nereikėjo ir kepiau ne su įprastiniais miltais, o pasitaikė namie nepraimtas pakas "Malsenos" Ekstra kvietinių miltų, jie kažkokie birūs kaip manai ;) bandysiu dar kada, tikiuos antrąkart nesėkmės išvengti. Nebuvo taip nesėkminga, bet nebuvo jos labai skanios...

Elžbieta rašė...

Egle, reikalas tikrai ne miltuose. Kaip tik geriau sudėtingiems ir turtingiems gaminiams naudoti šiuos miltus. Aš dažnai bent 550D miltų dalį keičiu Ekstra miltais. Jeigu spurgos nebuvo skanios, tai tuomet reiktų pabandyti kitą receptą. Gal pažiūrėk šitą? http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=3805 Jei patiks, tai galiu išversti. Jis labai populiarus CinCine. Savo aš neturiu, nes spurgų nekepu.... Tiesiog fritiūroje nieko nekepu :)

Puanc rašė...

Nagi koks nuostabumas! Ir kepimo būdas be galo įdomus. Jau reiks dairytis tokios keptuvės.

Elžbieta rašė...

Ačiū :) Geras daiktas ši keptuvė :) tikrai siūlau, jei yra tokia galimybė :)

Jurate rašė...

Šitos spurgos man galvos skausmą baigia įvaryti... Pradėjau ieškoti keptuvės, bet kiek radau - visos Amerikoje, o iš ten parsisiųsti velniškai daug kainuoja. :( Gal kas nors radot "skylę", kur už protingą kainą jas parduoda?

Elžbieta rašė...

Jūratė, o Danijoje jokių kontaktų neturite? Gal galima būtų iš ten pargabenti? :)

Jurate rašė...

Deja, ne... :( Turiu viltį, kad viena pažįstama, gyvenusi kažkiek Danijoje, man galės padėti.
O gal įsivaizduojate, ar skiriasi keptuvės dujinėms ir elektrinėms viryklėms? Kiek mačiau internete nuotraukų, pastebėjau, kad dugnas nelygus, tai kažin, ar tiktų tokios elektrinėms? Ar būna specialios...

Elžbieta rašė...

Ne-a... Net neįsivaizduoju, kaip galima būtų kepti ant elektrinės viryklės... Aš pati turiu pačią keptuvę elektrinę, tad nėra viryklė nėra svarbi.
Pasakysiu vieną paslaptį... reikalas tame, kad kaip ir kiekvienas žaisliukas ši keptuvė gali būti įdomi pirmus tris... keturis mėnesius... o vėliau būti tik nereikalingu, vietą užimančiu dauktu... juk dažnai taip atsitinka, ar ne? Mano keptuvė savo atidirbo, tad aš nesigaliu ją turėjusi, bet aš dažnai kepdavau po 250 vnt :)))) įvairioms daniškoms šventėms čia, Lietuvoje :) o po to kelis metus gulėjo pamiršta... tik skandinaviškos virtuvės savaitė lenkiškame forume man priminė, kad ją turiu :)

Jurate rašė...

Viskas aišku. O gal galėtumėte parašyti, kaip tiksliai daniškai ta elektrinė keptuvė vadinasi? Kokio gamintojo ji pas Jus?
Be abejo, tikiu, kad ne kiekvieną dieną ji bus naudojama, ir net ne kiekvieną savaitę, bet kad ir po poros metų ištraukus smagu nustebinti namiškius arba svečius tokiomis mielomis spurgytėmis. :)

Elžbieta rašė...

Oj... dabar mano keptuvė gastrolėse :)))) kaip tik grįš, iš karto parašysiu :) nes dabar nepamenu...
kažkas panašaus į šitą http://www.acatinthekitchen.com/?p=231 bet vadinasi ar tai beo, ar tai bevo...

Vaikai labai mėgsta šias spurgytes :)

Jurate rašė...

Super, ačiū.
Iki kol mano vaikas užaugs toks, kad galėtų valgyti spurgytes, jau gal ir turėsiu keptuvę. :D

Elžbieta rašė...

:)))))
Įdėmiai pažiūrėjau į nuotrauka, tai atrodo, kad obe ar obi firma vadinasi :) tikriausiai kažkokia mažytė daniška firmelė, nes tai nėra labai paplitęs po pasaulį daiktas :))))

Anonimiškas rašė...

Mergaitės pirkau TV šope - 99lt. Su švirkštu, teptukuir t.t.
Man geriausiai mielinės kepasi. Vilniuje - mandarine.

Elžbieta rašė...

Sutinku :) mielinės pačios pačiausios :) O tai TV šope elektrinė ar dujinė?

Jurate rašė...

Aš irgi pasidžiaugsiu. Susitariau su ta savo pažįstama, kad jos pusseserė nupirks man Danijoje šią keptuvę ir atveš gegužės pabaigoje - birželio pradžioje. Valiooooo!!! :)
Beje, ji su draugių pagalba surado, iš kur galima parsisųsti, tik kainuotų apie 260 Lt. Jei kas kitos galimybės neturi tai štai nuoroda: http://www.hjemve.dk/product.asp?product=12963

Elžbieta rašė...

Jūratė, ir aš džiaugiuosi :) Linkiu kuo greičiau sulaukti ir labai - labai sėkmingai išbandyti :)

Jurate rašė...

Pagaliau išmėginau. :)
Patiko, fainiai kepa, tik šiek tiek žalokas viduriukas gavosi. Galvoju kodėl? Gal nereikėjo aliejumi tepti tos keptuvės? Gal dėl jo per greit viršus apkepa, o vidus nespėja? Elžbieta, ar naudojot aliejų, kaip tam filmuke?

Elžbieta rašė...

Jūratė, džiugu, kad aebleskiviininkių daugėja :) Kepant naudoju aliejų, bet labnai mažai, vos-vos tepu teptuku. O žaloki gavosi... hm... o jūsų keptuvė elektrinė, su termoreguliatoriumi? Gal tada reikia dažniau vartyti? O

Jurate rašė...

Elektrinė, bet temperatūra nesireguliuoja, o būtų visai gerai sumažinti karštį. :D
Na, bandysiu vienus iškepti visai be aliejaus, o jei nesigaus, stengsiuosi labai mažai tepti, nes gal ir padauginau.
Bet kuriuo atveju, bus antras (ir ne paskutinis) dublis. ;)

Elžbieta rašė...

Mano irgi nesireguliuoja taip aiškiai, bet atsijungia, kai per karštai įsikaitina. O dar aš gana daug juos vartau, tai nespėja pridegti :) nors iš pradžių visko buvo. Įpratau ir viskas gerai :) Kaip ir kiekvieną, šį prietaisą irgio reikia suprasti :)

Anonimiškas rašė...

Man mieliniai spurgiai iseina, aliejaus tai ne daug naudoju, taciau ar meginote kas be mieliu su kepimo milteliais kepti? Virsus apdega, vidus -zalias. Issipucia, tada subliuksta. Meginau ant mazesnes ugnies kepti -tas pat. Ka ne taip darau?
Elektrineje ( spurgytes be viduroiko)kepu keksines ir plikytos teslos. Viskas gerai, tik sausokos.

Elžbieta rašė...

to Anonimiškas :)
Aš truputį nesupratau, kur kepate spurgas - ar gruzdinate gruzdintuveje arba puode ant virykles, ar kepate tokioje pat spurgineje, kaip pas mane.... Logiskai mastant, jei apkepa spurgu virsus o vidus lieka zalias, tai problema yra tik kepimo t-roje. Dar gali degti virsus, jei tesloje yra per daug cukraus :)

Anonimiškas rašė...

Kepu špižinėje - ant ugnies, tačiau mačiau filmuką, kaip kepa nemielines. Tokios gražios išeina, o man nesiseka.
Ne mielinėm aliejaus daugiau pilu, mielinėm nedaug. Mielinės papurę, nesubliuškę, žoždiu gražios išeina, vat su kėlimo milteliais - kažko nesuprantu.

IRRI style rašė...

o kokio maždaug skersmens gaunasi šios spurgytės? ;)

Elžbieta rašė...

Iš tiesų, tai aš jau ir primiršau, kaip ten su tuom nemielinėm spurgom būna ))) bet man tai išeidavo visai neblogos, bet mielinės gražesnės :)

Irma, gal kokie 4-5 cm? :)

Inga rašė...

Kepiau pagal si receptuka, ir kepiau su kepimo milteliais, pastarieji iskepe buvo ne apvalus, o ovalus kazkokie :D taciau skonis buvo geras. Ir visgi man labiau patiko sis receptukas su mielem, iskepe atrodo labai grazus, o ir skonis ju labai labai geras :) kepsiu tikrai ir ne viena karta :)