2009 m. vasario 3 d., antradienis

Bambėjimai

Ne, tokio patiekalo nėra. O gal yra, bet jis neužčiuopiamas ir skonio receptoriai į jį vargiai ar reaguoja. Bet noras pabambėti yra ir pribrendo jis po mūsų pokalbio su Vilma ir Monikute. Apie riebų sviestinį kremą. Ir dar, bet kiek seniau, buvo vienas, bet kiek kitoks pokalbis su virtuvės "žinovu", kuris mokė mane daryti plikytą kremą. Ką jūs, aš esu labai kukli ir labai stropiai ir noriai mokausi (aišku tų dalykų, kurie man įdomūs)... bet šiuo atveju buvau bjauri (kartais mane ir "giltine" vadina... čia ji ir atbūdo :))) ) ir mokytis visiškai nenorėjau. Neriečiau nosies. Tiesiog nebuvo ko mokytis. Bet ši uvertiūra tokia ilga...
Taigi, iš pradžiu. Kartą, lankydamasi vienoje įmonėje, prekiaujančioje konditerinėmis žaliavomis, nagrinėjau ir "čiupinėjau" ką gi jie siūlo. Turėjo (ir turi, aišku) labai didelį asortimentą mišinių kremams. Veri yzy - įberi miltelių į pieną ar grietinėlę ir išmaišai. Štai tau ir kremas... Nori - tiramisu, nori - braškinis. "Žinovas" mokė mane kiek kitaip - įberti "miltų" į vandenį, išmaišyti ir išplakti su margarinu. Ilgai galvojau, kokius gi miltus reikia berti... vanduo + miltai+ margarinas - tikrai turėtų būti skanu... po to supratau, kad tai kremo milteliai. Ot, nesupratliva....
"Valdiški" saldumynai mano racione buvo senokai. Atminty išliko lyg ir skanus, bet kažkos "valdiškas" skonis, kuris kartojosi ir šokoladiniuose kremuose, ir vaniliniuose, ir karameliniuose... Milteliai? milteliai... Paprastai, greitai... neteigiu, kad visi-visi kond. cechai dirba vien tik su milteliais, bet vis dėlto apmaudu, kad jie yra naudojami taip dažnai. Iš vienos pusės pažvelgus, taip pigiau, iš kitos pusės - tikrai mieliau pasirinksiu namų gamybos riebų sviestinį kremą nei mažakaloringą miltelių kremą su vandeniu.
Neagituoju!!!!! :) Tiesiog bambu.....

9 komentarai:

rusvaplaukė rašė...

(dievulėliau, parašiau tokį ilgą komentarą, o jis neišsisaugojo.. nesąmonė. bandysiu atkurti, ką ten mąsčiau)

oho, negalėčiau sutikti labiau :) teko truputėlį padirbėti viename konditerijos ceche, kur didžiajai daliai tortų naudojami milteliniai pertepimai. juk tai klaikiai patogu - išplaki grietinėlę, suberi standiklį, ir voila - nei grietinėlė neišsileidžia, nei apie skonius galvoti.. tiesa, nesakyčiau, jog man tie kremai buvę neskanūs, tačiau atsivalgiau jų tikriausiai iki gyvenimo galo. kad ir kaip būtų, jų nė iš tolo nepalyginsi su naminiais. kad ir toks išmislas kaip "tiramisu skonio standiklis" - keista, keista, juk tiramisu vadiname visą produktą, ne vien kremą.. o ir to paties nė iš tolo nepalyginsi anei su maskarponės kremu, anei su visu pyragaičiu.

o kai su drauge turėsiu konditerijos kioskelį, miltelių nenaudosime. :)

ir dar dar dar labiau sutinku dėl dietinių saldumynų. na, tų, kurie iš prigimties mažakaloringi - pūtėsių ar šerbetų - nekaltinu, bet bandymai brownies ar sviestinius sausainius padaryti low-fat man regisi šiek tiek apgailėtini. čia bendruoju atveju :) - sutinku, kad gali būti situacijų, kai to paprasčiausiai reikia dėl įvairių priežasčių, kad ir alergijų. tačiau saldumynų nuriebalinimas-nucukrinimas-numiltinimas "kad nepriaugčiau papildomų 500g" man tikrai tikrai nepriimtinas.

ir apskritai apie savo priešiškumą bet kokioms dietoms ar bet kokiam maisto ribojimui galėčiau pliurpti nesustodama, tad gal verčiau dabar ir užsičiaupsiu :)

Egle rašė...

Na, tada ur aš būsiu bambeklė :) Jungiuosi, merginos, prie jūsų.

Nekenčiu sintetikos. Jokiame pavidale, yapč maiste. Na, gerai, sutikime (o aš pati pripažįstu) visiškai nesu saldumynų gerbėja, tačiau kartais visai skanu pasmaližiauti (ypač jei iš aplinkinių lūpų imi suprasti, jog kepinys ar desertas tiesiog fantastiškai pavykęs). Tai man kaip tik, tais retais kartais dar labiau norisi, jog skonis būtų tikrai.

O ir paprastoje virtuvėje grynas skonis daug geriau už viską. Geriau sugriaušiu žalią pomidorą, nei kažkokį patiekalą "pagardinsiu" kečupu.

na ir nusivažiavau aš čia į lankas..

Elžbieta rašė...

O, mielos bambeklės :) Ir kaip čia dabar... reikės po kiekvienu žodžiu pasirašyti. Klientai dažnai manęs klausia, ko čia tokio ypatingo dedu į patiekalus, kad tokie skanus :) Nieko ypatingo, tik tai, kas iš tikrųjų priklauso, ir nekeičiu sviesto margarinu, nes gerai išmokau savo konditerijos mokytojos pamoką - margarinas dedamas tik į žemesnės kokybės, pigesinius gaminius ir jokiu būdu su juo nedaromi kremai tortams. Ir klausimas vienas dažnai kyla - mašinai vandens vietoje benzino gi niekas nepyla (dėl dietų, dėl taupumo, paprastumo...) Tiesiog mažiau važiuojame, kai striuka... Kodėl mės savam organizmui darome tai, kas "geriau"... Gal užteks mažesnio kiekio? Bet gero daikto, o ne pakaitalo. Šiandien, stovėdama prie vienos parduotuvės prekystalio (sausainukai, bandelės, pyragai) vos neuždusau nuo esencijų kvapo. Tokių "macnų, riebių"... Kodėl? Kam? Klausimai be atsakymo....

Vilma rašė...

Mielai ir aš į šią diskusiją įsijungsiu, nes stengiuosi visiškai nevartoti sintetikos. Patikslinu,ne riebalų, cukraus ar kitų "nesveikų" dalykų, bet chemijos. :) pati baigiau chemiją, ir žinau, koks brudas slypi kolboje iš kurios sklinda kriaušių kvapas... Taigi, prieskonių mišiniai su gliutamatais, pusfabrikačiai, maisto pakaitalai miltelių, kubelių ar kt. pavidalais mūsų namuose yra užbaninti. :) Margarino nenaudoju visiškai niekur, sviestas tikrai žymiai skaniau. Visuomet skaitau produktų etiketes, kad išsirinkti maksimaliai geriausią produktą. Ir, kiek teko pastebėti, geriausias nebūtinai brangiausias... ;) Šiaip nesu super pavyzdinga sveikuolė, nes mėgstu ir pastą grietinėlės padaže, ir virtinius, ir blynus, ir kt. ne visai sveikuoliškus dalykus, tačiau laikausi nuomonės, kad geriau nesveiki patiekalai iš natūralių produktų, negu "sveiki" patiekalai pagardinti sintetiniais priedais. Taigi gabaliukas brownio yra geriau negu vaisių SKONIO šerbetas iš parduotuvės... :)
Beje, Elžbieta, tu turi kepyklą? Kavinę? Nes rašei apie savo klientus.

Elžbieta rašė...

O, Vilma :) Bet kad taip išeina, kad mes čia ne diskutuojame, o palaikome viena kitą:) Nes visos nuomonės yra labai panašios. :) Ir aš esu lygiai tokia pat "nesveikuolė" kaip ir tu. Ir blynus mėgstu, ir virtinius, ir pyragus-pyragėlius... Ir lygiai tokia pat etikėčių tyrinėtoja :) Nors turiu prisipažinti, kad vieną pusfabrikatį naudoju - tai yra želė milteliai (ne želatinos, o jau paruoštos želė) Bet iš kitos pusės valgome želę iš pakelio gana retai ir niekad vien tik ją kaip desertą, tad šiuo atveju užsimerkiu :) Beje, kas kur perka tikras vištas? Mano mažoji yra baisingiausia vištienos sultinio mėgėja ir aš stengiuosi virti jį tik iš natūraliai auginamų vištų. Anksčiau Maximoje buvo, Iki kelis kartus pirkau, turguje... o dabar nėra :( O taip su malonumu išvirčiau, tokį tikrą, su degintomis daržovėmis, su kvapiaisias pipirais... ir naminiais lakštiniais... :) mniam....

Elžbieta rašė...

P.S. Pamiršau :) Neturiu nei kavinės, nei kepyklos :) turiu kelis pastovius klientus, kurie leidžiasi būti mano kulinarinių eksperimentų "tiriamaisiais triušiais". Jiems ir darau visokius skanėstus :)

Anonimiškas rašė...

Man irgi paskutiniu metu norisi tikro maisto, abejingai parduotuvėse praeinu pro visokius riebalų mišinius ir grietinės produktus, net jogurtą labiau mėgstu pačios pasidarytą, nei pirktinį. Tikros vištienos nusišypso laimė paragauti tik kartais, kai gerosios tetos iš kaimo atveža. Jaučiuos be galo dėkinga mamos kolegei, kuri sąžiningai kiekvieną savaitę atveža tikros naminės varškės ir riebų naminį sūrį su baziliku. Gaila, kad turguose vis mažiau ūkininkų su savo produkcija ir vis daugiau lenkiško ir kitokio netikro šlamšto perpardavėjų.
Monika

Anonimiškas rašė...

Gal ir ne vietoj aš čia, bet kadangi jau užsiminta apie natūraliai augintas vištytes.. Neturiu darbo, bet turiu galimybę auginti kiaulytes, vištytes, karvytes.. Natūraliai, be jokios chemijos. Bet nežinau ar pradėti.. Persiprašau Elžbietos, kad ne vietoj parašiau, bet jūsų pasiskundimai, kad nėra tikro maisto mane padrąsino pirmą kartą prabilti apie savo idėją.. Ar norėtumėt pirkti tiesiai iš pirmų rankų viską?

Elžbieta rašė...

Monika, sekasi gi tau :) O aš tetų kaime neturiu.... nėra kas man atveža tokio tikro maisto, tad ieškau kas yra parduotuvėse ar turguose :) Bet vis sunkiau surasti, deja... Todėl ir naminis jogurtas šaldytuve, ir mėsytė vytinta... Taigi anonimės pasiūlymas būtų kaip tik :) Juk ir kiaušiniai pažįstamų vištų kitokio skonio, ir mėsa... Aš tikrai su malonumu pirkčiau ir mėsos, ir kiaušinių. Vienintelis dalykas, gal tai nebūtų kažkokie grandioziniai užpirkimai... Bet idejos įgyvendinimas prasideda nuo ištartų žodžių :)