2009 m. vasario 24 d., antradienis

Tsssss.... salotos, apie kurias padoriuose namuose nutylima

Taigi, pačios pačiausios "negliamurinės", nestilingos, ne "trendy" salotos. Kupinos vaikystės prisiminimų, šventės laukimo. Atrodo, Bri rašė, kad manė, jog "bloguojančios" (:)))))) rašančios) apie kulinariją - tai dažniausia moterys virš 30 metų. Mane šiai kategorijai priskirti galima tik labai primerkus akį :))))), bet nesutinku su Bri. Man atrodo, kad lietuviškų kulinarinių blogų autorės vos - vos peržengusios dvidešimtmetį, o gal ir tik jo siekia. Tikiu ir darau prielaidą, kad mano mielos jaunos kolegės tiesiog gali neturėti jokių sentimentų šioms salotoms... bet iš kitos pusės manau, kad tikrai visos apie šį "siaubą-baubą" girdėjo. Mūsuose tai "lietuviškos", "naminės" arba baltos salotos. Dažnai jas vadina "mišraine", bet mano viena gera pažįstama kulinarijos dėstytoja kažkada pasakė, kad nedrįsčiau vadinti salotų be burokėlių mišraine, tad ir klausau jos. Nesigilinau, bet man patinka, tad taip ir darau.
Rusai vadina šias salotas "Olivje" ir kiekvienas turi tą tikrąjį, autentišką receptą ;) kuris buvo sukurtas prancūzų virejo Liusjeno Olivje (antroje devynioliktojo amžiaus pusėje dirbusio Rusijoje) dar XIX amžiuje. Kaip ir su visais legendiniais receptais būna. Teigiama, kad originaliame recepte negalėjo pritrūkti vėžių kaklelių, jėrubių ir kitų, ne pačių paprasčiausių produktų. Turinta dabar salotas iš bulvių, daktariškos dešros ir žirnelių, tikriausiai sunku tuo patikėti. Analogiškas salotas ispanai, italai vadina rusiškomis, o skandinavai - prancūziškomis.
Aš labai jas mėgstu :) taip jau išeina, kad nepaisant visų kitų išsidirbinėjimų, šių salotų retai kada pritrūksta ant mūsų šventinio stalo.

Acha... teigiama, kad morkos labai prastina šių salotų skonį. Na ir kas.

taigi mano salotose turi būti:
bulvės,
morkos,
rauginti agurkai
žirneliai,
virti kiaušiniai
svogūnai
druskos, pipirų

Tikriausiai, nereikia pasakoti, kaip viską daryti? :)))) tik tiek, kad aš verdu luptas morkas ir bulves beveik be vandens zepter puode.

majonezas
1 trynys
1/2 šaukštelio garstyčių (paruoštų, nors klasikiniam labiausiai tinka garstyčių milteliai)
1/2 šaukštelio cukraus
20 ml citrinos sulčių
~120 - 130 ml aliejaus
vienos citrinos nutarkuotas geltonasis žievelės sluoksnis
druska, pipirai

Trynį, garstyčias, cukrų, pipirus sumesti į plakimo stiklinę, aliejų įpilti į ąsotėlį, kad būtų patogiau pilti. Trynį suplakti, tada po lašą pradėti pilti aliejų - įpilti, paplakti, po to vėl lašas, po to vėl... supilus maždaug pusę aliejaus majonezas turi gerokai sutirštėti, tada supiltiu citrinos sultis ir išplakti. Tada aliejų galima pilti po daugiau - net po šaukštą. Ir plakti. Pabaigoje suberti citrinų žievelę, druską.

16 komentarų:

Indrė rašė...

Man tai kaip tik jos labai skanios 0 daug geriau u= visokias egzotikas. Kaip tik cakar tokių home made valgėm per 20 (!) draugės gimtadienį barake. Daug geriau už maximos makalošę, kur turbūt net majonezą skiedžia (o aš esu tikra majonezomėgė ir ištikima griežtai Vilniaus majonezui :) ). Matyt man lemta nutukti - visokie sveiki patiekalai su salotomis man nelimpa, o be duonos riekės būnu pikta kaip širšė :)

Forelle rašė...

Mes irgi šias salotas mėgstam :) Jau kai gamini, tai reikia didžiausią puodą ruošti, greit dingsta nuo stalo. Ir čia vienintelės salotos, kurias valgau su majonezu, aš labiau mėgstu aliejinius užpilus

Bri rašė...

Aš apie tokį amžių dariau prielaidas prieš gerus metus su kaupu, dabar irgi mąstau kitaip. Interneto gelmės ne kiekvienai vyresnei moteriai atrodo lengvai suprantamos :p
O kas dėl mišrainės (čia tikrai ne salotos, juk) tai niekada nemėgau jos, netgi labai nemėgau ir keista būdavo žiūrėti kaip žmonės ją pasičepsėdami gardžiai kapoja :)

Indrė rašė...

Gal blogas ragavai - nu kokias neskanias... Atrodo visi tą patį deda, bet man daug pas ką irgi neskanios būna...

Vilma rašė...

Jaučiu šioms salotoms didelius sentimentus ir labai jas mėgstu! Tik mes visuomet dedame mėsos (ne šlapdešrės... ;)) ir vadiname "mėsos salotomis", o ne balta mišraine. Gal tai ir neteisingas pavadinimas, bet jis man nuo vaikystės "prilipo". :) Beje, nesupratu kodėl ji "balta", juk sudėtyje ir morkos ir žirneliai? Sakyčiau netgi - marga. :)
Elžbieta, man irgi patinka su morkomis! Be jų neįsivaizduoju, bet niekada nededu kiaušinio (vietoje jo - mėsytė). Jei gaminu, tai kaip Forelle - didelį bliūdą. Bet su majonezu maišau tik dalimis, prieš pat valgymą, nes nemėgstu kai daržovės jame permirksta. ;)
Sutinku su Indre, kad ne visų šios salotos skanios būna.

Bri rašė...

galbūt, jeigu gerai menu ragavau tik kokį kartą :)) bet iš tiesų nemanau, kad buvo neskaniai pagamintos, tiesiog mano skoniui jos neįtinka ir tiek, man prie širdies žalios salotos su medaus, garstyčių, aliejaus padažais ir pan.:) arba gal čia tiesiog toks kvailas įsitikinimas ir tiek :)

Elžbieta rašė...

Tep-tep-tep :))) radau bendraminčių :) aš irgi valgau šias salotas labai pasirinktinai ir labai retai svečiuose. Labiausiai patinka mano gamintos :)))) Mano manymu, skonis labai priklauso nuo kubelių dydžio ir nuo žirnelių. Beje, labai skanius žirnelius dabar nupirkau Norfoje - moldaviškus. Majonezą tai dažniausia darau pati, bet jeigu ne - tai Vilniaus :)))

Indrė - :) prajuokinai :) kas bus lemta, tas bus... jei nebus kitaip :) Tai šaunuoliai, kad pasisamginote :) Ar kepei tortą?

Forelle, išties, kokios šventės be šių salotų? :) Bet aš visuomet gaminu tik truputuką... kad po to ilgesys liktų :) man tai daugiau dvasinis išgyvenimas (:))) gerai aš čia.... :))))) nei skonis

Bri :) Bet dėl amžiaus manau, gal taip daugiau čia. Daug gražių kulinarinių užsienietiškų blogų ir forumų sukūrė vyresnės moterys, tai kad Tavo pastebėjimas labai teisingas žvelgiant į pasaulinę praktiką :) O kad baltos salotos nepatinka - tai ir gerai :) kai yra įvairių skonių, įvairių įpročių, tai yra apie ką kalbėti, kuo dalintis :) Aš tai ir įvaitrias žalias salotas mėgstu :) ir su užpilais žaisti irgi smagu :)

Vilma, na, apie skonių bendrumą su Tavimi mes jau seniai išsiasiškinome, ar ne :) Beje, aš irgi taip pat darau - su majonezu ir svogūnais maišau tik tiek, kiek reikia šiam kartui. O balta todėl, kad dar yra raudona - su burokėliais :)

Vilma rašė...

Ta raudona tai jau tikrai RAUDONA, o ši man vistiek marga atrodo. :) Gal todėl ir nesikonfūzinu mėsos salotomis ją vadindama. :)))
Beje, dėl žirnelių - paskutiniu metu pradėjau dėti nuplikytus šaldytus, jie tokio gero gaivumo suteikia. ;)Ir aplamai, kai "atradau" šaldytus žirnelius, konservuotų jau 100 metų nesu pirkusi. Bet Tu šaunuolė, kad įdėjai nuotrauką į blogą. Aš kiek gaminau, niekada net nefotkinau - atrodo kam čia įdomu ta mišrainė, juk visi ją žino ir moka gaminti. :)))

Indrė rašė...

As torta kepiau ir gavosi snipstas. Nu ok pusetinas snipstas. Gaminom tryse ir kazkuri is musu blogai ta zelatina padarem :/ nesutrauke to jogurto su grietinele nei biskio. Nu bet laikem pernakt torto formoj, o po to kai 20 sveciu iskart puole valgyt ji tai net nepasimate :D skanus buvo :)
O su zelatina tai man nesiseka - snd gaminau trapios teslos pyraga ir norejau ant virsaus jogurto ir varskes plakini uzdet pastingusi, tai irgi kazka ne taip dariau matyt :/ vos vos sutrauke, teslos neistirpde, buvo skanu, nu bet tikejaus kitokio rezultato - isvaizda tikrai nekokia, deti kazkur geda butu :D

Elžbieta rašė...

To Vilma:)
O aš bjauri ir konservatyvi. Bandžiau ir su šaldytais žirneliais, ir su šviežiais agurkais, ir su marinuotais agurkais, bet man kažkaip nepraėjo. Net nežinau, kodėl. Tik tokios jos turi būti ir tiek :) O kodėl gi jų nedėjus į blogą? :) Bent jau padėkodama joms už visus sentimentus ir gerus jausmus. Nes man tai ne maistas, o verčiau simbolis :)

To Indrė
Atsakiau prie torto :)

Namų Darkytoja rašė...

Ach, aš panašiai kaip Bri - man aliejiniai užpilai geriausi. Todėl šią mišrainę gaminu pora kartų per metus, bet tada - didžiausią indą namuose, nes išnyksta per dieną :)
Į saviškes nededu tik svogūno, ir, kaip kažkuri minėjo, majonezą dedu tik prieš pat valgant. Mano įsitikinimu, būtent dėl to kai kurių šeimininkių ir tos pačios Maximos mišrainė yra neskani...

Elžbieta rašė...

Išties, labai svarbu nepalikti ilgesniam laikui salotų su svogūnais. Tada jos pasidaro švelniai sakant nekokios :)))

Anonimiškas rašė...

Pati skaniausia mišrainė ar dar kaip ją pavadinsi :)
Beje - būtent iš senų laikų.
Nors man vos per dvidešimt :)
Ir receptūra man labiausiai tinkama būtent šita :)

Elžbieta rašė...

To Anonimiškas: Ir man būtent tokia pati skaniausia :) kad be jokių dešryčių :)))))

waleru rašė...

"Baltą mišrainę" gimaninu tik porą kart per metus. Dažniau ir nesinori :) Tik be svogūnų, be kiaušinių ir su virta jautiena. Labai skanu, bet tik kai šviežia. Nieko nėra blogiau, kai pastovėjusi majonezinė mišrainė, fe.

Elžbieta rašė...

waleru :) visiškai sutinku, kad pastovėjusi - be.... o jei dar su svogūnais, tai iš viso.... bet vis tiek meilė joms neišblėsta :) ir niekas jai negresia :)